Slide background BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon 2020 TILMELD!

DATO

SØNDAG D. 14. JUN

TID

KL. 10:00

STED

AARHUS C, RÅDHUSPARKEN

DISTANCE

11,5 KM & 21,097 KM


WE WHO RUN CLUB - FORTRÆNINGER TIL BESTSELLER AARHUS CITY HALVMARATHON 2020


Saucony - We Who Run Club inviterer til gratis fortræning frem mod BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon 2020 i samarbejde med Aarhus Motion og Hechmann Running.

We Who Run Club kommer til Aarhus, Aalborg, Silkeborg og Randers og afholder i hver by hele fem løbetræninger frem mod BACH søndag den 14. juni 2020. 

Tryk på de enkelte byer, for at holde dig helt opdateret med seneste nyt om fortræningerne på deres Facebook begivenheder:



OBS! Alle fortræninger i 11, 12 og 13 er aflyst/udskudt for at begrænse smitten af covid-19. Vi holder øje med myndighedernes udmeldinger og holder jer opdateret både her og på Facebook begivenhederne. Her vil vi også informere, hvis det bliver muligt at finde nye datoer for de aflyste træninger.
 

SÅDAN FOREGÅR DET

Hver træning inddeles i 3 forskellige niveauer, så alle kan være med uanset løbeniveau.  Det er dog vigtigt at pointere, at selvom træningen favner bredt, så skal man kunne løbe kontinuerligt i 9 min. for at det giver mening at deltage i træningerne. 

Alt er gratis, uanset om du er tilmeldt BACH eller ej. Det er helller ikke et must at kunne deltage i alle træningssamlingerne for at være med. 

Den første træning er en kick-off træning med introduktion af forløbet og efterfølgende løbetest. Herefter vil hver anden træning bestå af en løbetest, og hver anden vil bestå af et træningsfokus med efterfølgende niveauinddelt fællesløb.

Udover den gratis træning, vil hver deltager få et gratis halvmarathon-træningsprogram tildelt. Træningsprogrammerne tilbydes af vores samarbejdspartner Hechmann Running. 

For at modtage det gratis træningsprogram fra Hechmann Running, skal du trykke på knappen nedenfor:

Få dit gratis træningsprogram her


 



TRÆNINGERNE

 

Træningerne vil som udgangspunkt være delt op i 2-3 niveauer, så alle kan være med. Niveauerne er inddelt efter tempo på opvarmning:
Hold 1 -  ca. 7:00 min/km.
Hold 2 – ca. 6:00 min/km
Hold 3 – ca.  5:00 min/km.


 
Træning #1
Introduktion til WeWhoRun Club og træningsforløbet. 
Alle deltagere udfører Hechmann Runnings løbetest, som efterfølgende definerer træningszonerne til det forestående træningsforløb. 

Hechmanns løbetest: 3 min. maks + 9 min. maks. De 2 opnåede distancer bruges til udregning af træningszoner til træningsprogrammet. Der findes i alt 9 træningszoner, som hver angiver hvilket tempo (min/km) den enkelte zone har. 
Løbetesten inklusiv opvarmning og løb i små intervaller vil udgøre træningen.

Beregn dine træningszoner via beregneren på hechmannsport.dk

Hechmanns løbeberegner

Træning #2
Introduktion til træningsøvelser, der kan forbedre kropsholdning og løbestil og dermed løbeøkonomi samt mindske risikoen for skader. Deltagerne bliver indviet i viden og øvelser med fokus på optimering af den enkeltes løbeafvikling. Efterfølgende fælles niveauinddelt løbetræning.

Træning #3
Alle deltagere udfører Hechmann Runnings løbetest, som efterfølgende definerer træningszonerne fremadrettet. Fantastisk mulighed for at se, om man har flyttet sin form siden testen ved første træning.

Hechmanns løbetest: 3 min. maks + 9 min. maks. De 2 opnåede distancer bruges til udregning af træningszoner til træningsprogrammet. Der findes i alt 9 træningszoner, som hver angiver hvilket tempo (min/km) den enkelte zone har.

Træning #4
Introduktion til teknikøvelser, der kan forbedre løbeøkonomien og gøre deltagerne bedre løbende. Deltagerne bliver desuden indviet i ernæring og nedtrapning frem mod halvmarathon. Efterfølgende fælles niveauinddelt løbetræning.

Træning #5
Alle deltagere udfører Hechmann Runnings løbetest, som efterfølgende definerer træningszonerne fremadrettet. Fantastisk mulighed for at se, om man har flyttet sig yderligere siden sidste test. Testresultaterne giver desuden et estimat på en forventet sluttid til BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon.

Hechmanns løbetest: 3 min. maks + 9 min. maks. De 2 opnåede distancer bruges til udregning af træningszoner til træningsprogrammet. Der findes i alt 9 træningszoner, som hver angiver hvilket tempo (min/km) den enkelte zone har.
 



4 FORSKELLIGE BYER - DATOERNE