• Skrevet d. 04.10.18

Interview med løber Thijs Nijhuis

Som lille løb han ofte de 500 meter fra sit barndomshjem til nabogården. I dag har den erfarne løber vundet DM i både 1500 m, 5000 m og halvmarathondistancen. Læs mere om Thijs Nijhuis, den mandlige vinder af BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon 2018.

Læs mere

  • Skrevet d. 02.10.18

Interview med løber Amalie Haughuus

Amalie Haughuus blev den kvindelige vinder af BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon 2018. De sidste 3 år er hun kravlet et skridt op af sejrspodiet for hvert år og gået fra en tredjeplads i 2016 til en førsteplads i 2018, hvor hun også satte ny løbsrekord. 

Læs mere om hvordan det hele startede og hvad hendes far har betydet for hendes løb. 

Læs mere

  • Af Af Jesper Petersen, Fysioterapeut og Løbeekspert, Løbeshop.dk
  • Skrevet d. 23.04.18

FÆRRE SKADER OG HURTIGERE TIDER - LØB I LETVÆGTSSKO

Løbesæsonen er i fuld gang, og det er nu, du bør anskaffe dig et par letvægtsløbesko, hvis du vil sætte personlig rekord eller løbe fra vennerne eller kollegaerne til et af sommerens mange motionsløb. Letvægtsløbeskoen gør dig ikke kun hurtigere - den kan også medvirke til at forebygge skader.

Læs mere

  • Af Løbeekspert Kristian Sletten
  • Skrevet d. 21.03.18

Optimer dit løb ved hjælp af core træning 

Har du set billeder eller video af dig selv fra de motionsløb, du har deltaget i, og tænkt: “Falder jeg så meget sammen, når jeg løber?!” I så fald er du ikke den eneste. At man falder sammen skyldes typisk træthed og en udmattet core-muskulatur, og sidstnævnte kan der heldigvis gøre noget ved. Ved hjælp af core træning har du de optimale forudsætninger for at kunne opretholde en fornuftigt kropsposition, når du løber.

 

Læs mere

  • Af Jesper Petersen, Fysioterapeut og løbeekspert, Løbeshop.dk
  • Skrevet d. 06.02.18

Træningsplan fra 0-5 km

Vi har allieret os med løbeeksperterne hos Løbeshop.dk og fået sat et løbeprogram sammen, som forbereder dig optimalt til at kunne løbe 5 km.

Inden du påbegynder løbetræningen, anbefaler vi, at du læser "gode råd til din løbetræning", som du finder under læs mere.

I programmet skelner vi mellem 3 forskellige intensiteter:

1. Meget let løb = helt roligt løb.

2. Let jogging = så let at du stadig kan tale under løb.

3. Jogging = hurtigere tempo, hvor åndedrættet er besværet.

Løbeshop.dk og Aarhus Motion ønsker dig rigtig god fornøjelse med løbetræningen.

Læs mere