• Af Stay Active
  • Skrevet d. 17.05.17

Træning 3 uger op til halvmarathon

Træning er ofte forbundet med mange spørgsmål og til tider usikkerhed om man gør det rigtige og mest optimale for at nå sine mål. 
Vi har derfor allieret os med Stay Active, som til daglig træner og vejleder såvel atleter som motionister for at afdække en masse spørgsmål, som ofte opstår i de sidste træningspas inden den store dag. 

 

Læs mere

  • Af Aarhus Motion
  • Skrevet d. 18.04.17

Sover du nok som løber?

Der er mange ting der spiller ind, når man som løber gerne vil forbedre sig. Mange benytter sig af forskellige ting som, proteindrik, kost- og træningsprogrammer, intervaltræning, læser i løbemagasiner og får gode råd til bl.a. køb af det rigtige løbeudstyr, træningsformer, motivation osv. For de dedikerede løbere bliver der sjældent overladt noget til tilfældighederne, når det kommer til træning og løb.

Læs mere

  • Af Aarhus Motion
  • Skrevet d. 07.04.17

Interview med løber Louise Langelund Batting

Louise Langelund Batting har deltaget i Aarhus City Halvmarathon alle gode gange 5, og sidste år var tredje gang, hun var placeret øverst på præmieskamlen. Som løber adskiller hun sig fra mængden ved at være i sit livs form i en alder af 39 år and still going strong.

Læs mere

  • Af Aarhus Motion
  • Skrevet d. 03.04.17

10 gode råd før løbet

Det kan være meget vigtigt at overveje forskellige ting, inden man skal løbe til et større løb. Her kommer 10 hurtige men gode råd, før du begiver dig ud på din løbetur. 

Læs mere

  • Af Af StayActive
  • Skrevet d. 31.03.17

Slip for skader

I StayActive henvender mange løbere sig til os, fordi de døjer med skader. Mange gange er grunden, at de starter for hårdt ud og giver den for meget gas i starten, hvis de ikke har været aktive i en længere periode. Overbelastning er ofte øverst på listen over, hvorfor vi får skader. Det er derfor vigtigt, at du øger din træningsbelastning langsomt.

Læs mere