• Af Af Jesper Petersen, Fysioterapeut og Løbeekspert, Løbeshop.dk
  • Skrevet d. 23.04.18

FÆRRE SKADER OG HURTIGERE TIDER - LØB I LETVÆGTSSKO

Løbesæsonen er i fuld gang, og det er nu, du bør anskaffe dig et par letvægtsløbesko, hvis du vil sætte personlig rekord eller løbe fra vennerne eller kollegaerne til et af sommerens mange motionsløb. Letvægtsløbeskoen gør dig ikke kun hurtigere - den kan også medvirke til at forebygge skader.

Læs mere

  • Af Løbeekspert Kristian Sletten
  • Skrevet d. 21.03.18

Optimer dit løb ved hjælp af core træning 

Har du set billeder eller video af dig selv fra de motionsløb, du har deltaget i, og tænkt: “Falder jeg så meget sammen, når jeg løber?!” I så fald er du ikke den eneste. At man falder sammen skyldes typisk træthed og en udmattet core-muskulatur, og sidstnævnte kan der heldigvis gøre noget ved. Ved hjælp af core træning har du de optimale forudsætninger for at kunne opretholde en fornuftigt kropsposition, når du løber.

 

Læs mere

  • Af Jesper Petersen, Fysioterapeut og løbeekspert, Løbeshop.dk
  • Skrevet d. 06.02.18

Træningsplan fra 0-5 km

Vi har allieret os med løbeeksperterne hos Løbeshop.dk og fået sat et løbeprogram sammen, som forbereder dig optimalt til at kunne løbe 5 km.

Inden du påbegynder løbetræningen, anbefaler vi, at du læser "gode råd til din løbetræning", som du finder under læs mere.

I programmet skelner vi mellem 3 forskellige intensiteter:

1. Meget let løb = helt roligt løb.

2. Let jogging = så let at du stadig kan tale under løb.

3. Jogging = hurtigere tempo, hvor åndedrættet er besværet.

Løbeshop.dk og Aarhus Motion ønsker dig rigtig god fornøjelse med løbetræningen.

Læs mere

  • Af Jesper Petersen, Fysioterapeut og løbeekspert, Løbeshop.dk
  • Skrevet d. 05.02.18

Træningsplan til BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon

Vi har alliereret os med Løbeshop.dk og deres løbeekspert Jesper Petersen, der er uddannet fysioterapeut og har adskillige halv- og helmarathons på CV'et. 

Et løbeprogram hjælper med at få struktur på din træning og du vil langsomt kunne mærke, hvordan du kommer i bedre og bedre form og overvinder nogle af de barrierer, du måske tildigere har haft. Det er den fedeste oplevelse!

Løbeprogrammet tager udgangspunkt i, at du kan løbe 5 km og løber et par gange om ugen. Ellers anbefaler vi, at du starter ud med 5 km løbeprogrammet. 

 

Læs mere

  • Af Camilla Christensen
  • bearunner
  • Skrevet d. 28.11.17

Hvordan holder Camilla motivationen til træning henover vinteren?

Nedenstående indlæg er skrevet af Camilla Christensen, som lever og ånder for løb – og alt hvad det indebærer. Hun er en 25-årig pige, som efter at være blevet erklæret fodboldinvalid dedikerede sig 110% til løb. Med adskillige halv- og helmarathon på CV’et og for nyligt halv- og helironman, er hun en træningsflittig og –koncentreret atlet. Hendes passion for løb og tri kommer til udtryk gennem sin Instagram-profil @bearunner.dk, hvor hun dagligt deler ud af og inspirerer med hendes træning. Camilla Christensen har deltaget til flere af Aarhus Motions arrangementer, hvor hun til BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon 2017 løb i en flot tid på 1:23:30.

Læs mere



;