• Af Aarhus Motion
  • Skrevet d. 13.02.17

RØDBEDER - naturlig epo til kroppen!

Rødbeder har længe været et omdiskuteret emne, og flere studier har vist, at rødbedesaft fremmer præstationsevnen i idrætsmæssige sammenhænge. De fleste præstationsfremmende midler er i dag forbudt, fordi de er usunde og skævvrider konkurrencer. I modsætning til de ulovlige dopingpræparater, som er helbredsskadelige, er rødbedesaft ’naturlig epo’ til kroppen. Det indeholder anti-inflammatoriske mikrostoffer og antioxidanter, som er sunde for både krop og sjæl.

Læs mere

  • Af Aarhus Motion
  • Skrevet d. 08.02.17

Pace tabel

Med denne pace tabel kan du nemt og hurtigt få et overblik over sluttider på de fire forskellige distancer; 5 km, 10 km, halvmarathon og marathon. For at aflæse skemaet skal du kende din PR på en af de fire distancer (ikke en eventuel ønsketid), hvorefter du kan aflæse de realistiske sluttider på de tre øvrige distancer.


  • Af Aarhus Motion
  • Skrevet d. 31.01.17

Ernæring op mod et længere løb

Har du planer om at deltage i et løb, eller har du måske allerede tilmeldt dig et? For at få gode resultater er det vigtigt at tænke over, hvad du putter i munden både før, under og efter et langt løb.

Læs mere

  • Af Aarhus Osteopati
  • Skrevet d. 20.01.17

Er du i risiko for en løbeskade?

Mere end 10% af deltagerne til BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon 2016 kunne ikke stå klar ved startstregen pga. af en løbeskade. Det er ærgerligt, og det vil vi hos Aarhus Motion gerne gøre noget ved. Vi har derfor fået vores samarbejdspartner Aarhus Osteopati til at udarbejde en screening, der kan fortælle dig, om du umiddelbart er i risikogruppen for at udvikle en løbeskade. 

Læs mere

  • Af Pernille Thalund Jensen
  • StayActive
  • Skrevet d. 19.12.16

Bevar motivation i de kolde måneder

Er motivation noget alle kan få eller er det en egenskab, der ligger i personligheden? Der findes mange myter om motivationen, men det gode er, at alle kan arbejde med den. Generelt er det højsæson for hygge, hvilket for manges vedkommende betyder, at løbeturene bliver droppet til trods for diverse julearrangementer – men vil du gerne være i god form til forårets og sommerens løbetræning, så er det en god idé at snøre løbeskoene i ny og næ henover vinteren.

Læs mere