• Af Løbeekspert Kristian Sletten
  • Skrevet d. 21.03.18

Optimer dit løb ved hjælp af core træning 

Har du set billeder eller video af dig selv fra de motionsløb, du har deltaget i, og tænkt: “Falder jeg så meget sammen, når jeg løber?!” I så fald er du ikke den eneste. At man falder sammen skyldes typisk træthed og en udmattet core-muskulatur, og sidstnævnte kan der heldigvis gøre noget ved. Ved hjælp af core træning har du de optimale forudsætninger for at kunne opretholde en fornuftigt kropsposition, når du løber.

 

Læs mere

  • Af Jesper Petersen, Fysioterapeut og løbeekspert, Løbeshop.dk
  • Skrevet d. 06.02.18

Træningsplan fra 0-5 km

Vi har allieret os med løbeeksperterne hos Løbeshop.dk og fået sat et løbeprogram sammen, som forbereder dig optimalt til at kunne løbe 5 km.

Inden du påbegynder løbetræningen, anbefaler vi, at du læser "gode råd til din løbetræning", som du finder under læs mere.

I programmet skelner vi mellem 3 forskellige intensiteter:

1. Meget let løb = helt roligt løb.

2. Let jogging = så let at du stadig kan tale under løb.

3. Jogging = hurtigere tempo, hvor åndedrættet er besværet.

Løbeshop.dk og Aarhus Motion ønsker dig rigtig god fornøjelse med løbetræningen.

Læs mere

  • Af Jesper Petersen, Fysioterapeut og løbeekspert, Løbeshop.dk
  • Skrevet d. 05.02.18

Træningsplan til BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon

Vi har alliereret os med Løbeshop.dk og deres løbeekspert Jesper Petersen, der er uddannet fysioterapeut og har adskillige halv- og helmarathons på CV'et. 

Et løbeprogram hjælper med at få struktur på din træning og du vil langsomt kunne mærke, hvordan du kommer i bedre og bedre form og overvinder nogle af de barrierer, du måske tildigere har haft. Det er den fedeste oplevelse!

Løbeprogrammet tager udgangspunkt i, at du kan løbe 5 km og løber et par gange om ugen. Ellers anbefaler vi, at du starter ud med 5 km løbeprogrammet. 

 

Læs mere

  • Af Camilla Christensen
  • bearunner
  • Skrevet d. 28.11.17

Hvordan holder Camilla motivationen til træning henover vinteren?

Nedenstående indlæg er skrevet af Camilla Christensen, som lever og ånder for løb – og alt hvad det indebærer. Hun er en 25-årig pige, som efter at være blevet erklæret fodboldinvalid dedikerede sig 110% til løb. Med adskillige halv- og helmarathon på CV’et og for nyligt halv- og helironman, er hun en træningsflittig og –koncentreret atlet. Hendes passion for løb og tri kommer til udtryk gennem sin Instagram-profil @bearunner.dk, hvor hun dagligt deler ud af og inspirerer med hendes træning. Camilla Christensen har deltaget til flere af Aarhus Motions arrangementer, hvor hun til BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon 2017 løb i en flot tid på 1:23:30.

Læs mere

  • Af Aarhus Motion
  • Skrevet d. 12.10.17

Undgå sidestik, når du løber

Du er ude at løbe, pludselig må du afbryde løbeturen, da det stikker i siden. Kender du den følelse? De fleste har oplevet at få sidestik under sin løbetur. 

Læs mere