• Skrevet d. 17.11.16

Træningsprogram: Halvmarathon

Måske har du længe haft en drøm om at løbe et halvmarathon, men ved ikke helt, hvor du skal starte? Vi hjælper dig gerne på vej. Dette træningsprogram løber over 14 uger og ruster dig til at kunne gennemføre de 21,097 km.

Programmet forudsætter, at du som minimum kan løbe 30 min eller 5 km, inden du påbegynder træningen (kan du ikke det, så start med dette træningsprogram) De første uger fokuserer programmet på at få nogle kilometer i benene, hvorefter der bliver lagt nogle intervaller ind fra uge 5. Programmet er måske hårdt, men du vil få oplevelsen af, at din løbetræning både er struktureret og målrettet, da hver eneste træningspas har et formål, som bringer dig tættere på målet om et halvmarathon.

Print evt. træningsprogrammet ud, hæng det op på køleskabet og sæt et flueben på planen, når du har gennemført en løbetræning. På den måde har du hele tiden et godt overblik over, hvordan din træning går, og om du får løbet de nødvendige ture for at blive klar. Husk hele tiden at lytte til din krop, så du ikke ender med at få en overbelastningsskade. God fornøjelse.

Programmet er udarbejdet af Newline, Aarhus Motions officielle tøjsponsor.

Se/udskriv træningsprogram



;