Slide background

DATE

WEDNESDAY 08. DEC

TIME

Kl. 17.00 - 17.30 - 18.00 - 18.30

PLACE

Bispetorv

DISTANCE

VALGFRI

PRAKTISK INFO
Corona pas er ikke et krav til Christmas City Run, da der er under 1000 deltagere til arrangementet.
Vi opfordrer til, at man ikke medbringer tilskuere på Bispetorv d. 8. december.

 

Lokation: Bispetorv 8000 Aarhus C

Pris: 175 kr. ekskl. gebyr 
Antal deltagere: 300 deltagere per start


APPEN - GEOQUESTOR

Bare rolig - det er ganske simpelt.. Og vi er flere i start- og målområdet, som kan hjælpe dig på vej, hvis du er i tvivl om noget :-)

Til løbet bliver dit hold navigeret rundt ved hjælp af appen ’GeoQuestor’ – download appen hjemmefra på flere telefoner, da det kan blive nødvendigt at skifte mobil undervejs, hvis den første mobil løber tør for strøm. Holdene skal scanne QR kodenbag på det udleverede papir igen med den nye mobil, der skal overtage opgaven.
Husk at tillade at appen bruger mobilens lokation.

OBS NULSTILLE ALDRIG QUESTEN, DA ALLE HOLDETS INDSAMLEDE POINT SÅ VIL FORSVINDE.

I bruger appen ved at trykke på den post, som I vil hen til. Derefter kommer en beskrivelse og et kompas frem på skærmen, som I skal følge. Hvis I ændrer taktik undervejs, kan I blot trykke på en ny post. Når I er inden for en radius på 10 m. kommer posten op på mobilen, hvorefter I skal svare på spørgsmålet.

I kan ikke gå til næste post, før I har besvaret, den I allerede er ved.

Kom med fuld opladet telefoner og medbring evt. en power bank, da appen kan bruge meget strøm.
 


AFHENTNING AF STARTNUMRE OG NISSEDRAGTER

Kan afhentes på dagen i start- og målområdet

  • ARK MED INSTRUKTIONER

I kuverten med startnumrene er der yderligere vejledning til, hvordan I bruger appen. Her står der også, hvad I skal gøre, hvis I får brug for at skifte mobil undervejs. Når I har downloadet app’en, skal I scanne QR koden, så I er klar til at gå i gang. Hvis I (inden startskuddet lyder) har problemer med appen, så kan I henvende jer i infovognen. I kuverten finder I også et kort, hvor man kan se alle posterne, samt et telefonnummer, som I kan ringe til, hvis I skulle få brug for det undervejs. 


RUTE

I bestemmer selv jeres rute og hvor mange poster, I vil nå. I skal bare være tilbage i mål efter 1 time og 30 minutter. I kan se, hvor de forskellige poster er placeret på kortet, som I får udleveret sammen med jeres startnumre. Bemærk, posterne giver forskellige point mellem 1-5.

Udover pointene på posterne, er der sluppet 5 elge fri i byen. Elgene bærer alle på et hemmeligt ord, som I kan få udlveret. Ordet skal I oplyse når I er tilbage i mål og skal have foretaget point-tjek. Her vil I få tilføjet point til jeres score svarende til det antal elge I har mødt på jeres vej.

Vi sender jer afsted af fire gange med 5 minutter imellem. Jeres start- og sluttidspunkt er angivet på arket i kuverten. Det er meget vigtigt, I overholder tidsgrænsen.

  • HUSK AT FØLGES AD!

I må IKKE cykle, løbe på løbehjul, rulleskøjter, køre i bil osv. rundt til posterne. Pas på jer selv ude på ruten – husk der ikke er spærret af, så I skal løbe efter gældende færdselsregler. Det er vigtigt, I tager kortet med på turen, da I kan få brug for kortet, QR koden, vejledning til appen mm.

Appens GPS kan være upræcise i sine målinger. Så ønsker I et korrekt billede af hvor mange kilometer som I har løbet så medbring eventuelt et løbetur.

Medbring eventuelt en pandelampe, da ruten kan blive mørk når solen går ned.


POINT-TJEK I MÅL

Når I kommer tilbage, skal holdkaptajnen komme forbi informationen med sin telefon og melde sin ankomst. Så tjekker vi, at pointene stemmer overens med pointene på vores resultatskærm.


OMKLÆDNING

  • Der er ingen omklædningsfaciliteter på pladsen.


GARDEROBE

  • Der er garderobe i start/målområdet, som er bemandet og gratis at benytte. Her har du mulighed for at aflevere en pose/taske, så du har tørt tøj efter løbet. Garderoben er under opsyn, men aflevering af tasker er på eget ansvar.


SÅDAN TILMELDER DU DIG

Online tilmelding kan kun ske på www.aarhusmotion.dk


OBS

Deltagergebyret refunderes ikke og kan ikke overføres til året efter. Det er tilladt at overdrage eller videresælge sit startnummer. Videresælges startnummeret må prisen ikke overstige salgsprisen.

I tilfælde af force majeure kan startgebyret ikke kræves tilbagebetalt.

Tilmeldingen er bindende. Tilmeldingsgebyret kan ikke kræves tilbagebetalt. Dette gælder også såfremt løbet aflyses eller afbrydes i tilfælde af force majeure.