Info til Officials - DHL Stafetten 2023


Velkommen til alle officials til DHL Stafetten 2023

Kære official

Vi håber, at du vil bruge tid på at læse og sætte dig ind i, hvilket stort arrangement det er, du har meldt dig til som official.

Som official for Aarhus Motion bidrager du til økonomisk støtte til din forening. Vi ser frem til at støtte din forening i år.


 

Hvorfor er DU den vigtigste for os?
Fordi du for en dag bliver en del af Aarhus Motion og vores ansigt udadtil. Deltagerne vil se os som én stor samlet gruppe, så lad os stå sammen om at give løbere og walkere den bedst mulige oplevelse i og omkring Mindeparken.

Du skal vide, at vi sætter stor pris på din deltagelse som official, og din opgave er ikke blot meget vigtig for os, men for hele arrangementet og alle de glade deltagere.

Vi har hos Aarhus Motion arbejdet på højtryk for at være 100 % klar til DHL Stafetten 2023.


 

Mødested på dagen
Alle officials skal tjekke ind i "Official Tjek-Ind". Det vil også være i dette område forplejning finder sted.

Det er placeret ved monumentet i Mindeparken - se foto herunder.
 

 

Kontakt personer Aarhus Motion

  • Maria Mazzarella, tlf. 28 60 78 18


Påklædning

  • DHL Stafetten er udendørs, så tag påklædning på derefter (tjek vejrudsigten).

  • Fodtøj – det er vigtigt, at I har lukkede sko på. Dvs. ingen klip-klappere eller sandaler - dette af bl.a. sikkerhedsmæssige hensyn.

  • I Tjek-Ind får alle officials udleveret en official vest eller en t-shirt samt en keyhanger med informationer og actioncard, som skal bæres synligt, så længe I er hos os og afleveres tilbage, inden I går hjem. Igen i år er der på keyhangeren også et oversigtskort, som deltagerne kan scanne ind på deres mobil via en QR kode.


 

Forplejning

Alle officials får udleveret forplejning fra "Official teltet". Ved indtjek får I et armbånd, som giver adgang til forplejning. I vil blive informeret af jeres leder fra Aarhus Motion om, hvornår det er bedst at spise. Enkelte grupper (eksempelvis vejvisere, p-folk, heppere m.fl.) får ikke armbånd, men får udleveret en madpose.
Husk, der er kun forplejning til det antal officials, vi har bedt om fra foreningen.

 

Bagage og tasker

Har I tasker med, vil vi gerne have, at I afleverer dem i "Official teltet" i det område, der er markeret dertil. Der er altid nogen i official-teltet, men det er på eget ansvar.


 

Mobiltelefoner

Vi vil opfordre alle til at lade mobilen ligge i lommen/tasken, mens I er officials ved os. Det ser ikke pænt ud, at officials står med den ene hånd i lommen og mobilen i den anden... :-) I skal være til stede i jeres opgave.


 

Parkering
Vi henviser til skråparkering på Kongevejen eller på Ceres Park. Har du mulighed for det, så ta' endelig cyklen :)


 

HUSK

  • Det er vigtigt for hele arrangementet og alle deltagerne, at I alle møder op på aftalte tidspunkt og med det lovede antal officials. Dette også af hensyn til igangsætning af jeres opgave.
  • Du kan blive sat på andre opgaver i løbet af dagen/aftenen, hvis der opstår behov for det andre steder i parken.
  • Der må ikke drikkes alkohol, mens I er officials hos os.
  • At sætte jer lidt ind i eventen - læs meget mere om DHL Stafetten her

Vidste du det om DHL Stafetten i Aarhus:

  • I år afholdes DHL Stafetten for 41. gang. Den hed tidligere Århus Stafetten.

  • DHL Stafetten i Aarhus er Danmarks 2. største motionsbegivenhed, kun overgået af DHL Stafetten i København, som har 125.000 deltagere 

  • DHL Stafetten afvikles over 3 dage Mindeparken

  • I løbet af DHL Stafetten forbrændes der over 10.000.000 kalorier
  • Der bliver i alt løbet 225.000 km over de tre dage

  • Der opstilles mere end 13.000 m2 telte i Mindeparken og sættes mere end 5 km bænke op  

 

Se mere om løbet på www.aarhusmotion.dk